Tanıtım Yazısı

Merhaba Arkadaşlar,
Ben Ali ÇELİK. Blogumdan anladığınız üzere İngilizce öğretmeniyim:) Fiili olarak dört yıldır öğretmenlik yapmaktayım. Bu süre boyunca kafamı kurcalayan bir konu vardı.
Malum İngilizce diğer derslere benzemez. Yanlış anlaşılmasın bir üstünlük ya da olumsuzluk olarak bahsetmiyorum. Sadece işin doğasında bu var. Tamamen farklı dil ailelerine ait olan Türkçe ve İngilizce arasında nasıl olumlu bir korelasyon kurarak başarıyı yakalayabiliriz? İşte cevabını aradığım soru bu.
Bir ülkemiz gerçeğidir ki bir yabancı dil eğitim-öğretimine bu kadar zaman ve para ayırdığımız halde nasıl oluyor da dünya çapındaki sıralamalarda en sonlarda yer alıyoruz.  Bu durum gerçekten üzücü ve ironik bir mesele...
Kendi izlenim ve deneyimlere dayanarak bunun en büyük sebeblerinin  kültürel normlar ve klasik yöndeki eğitim-öğretim anlayışı olduğuna inanıyorum. Bir öğrenci -bu arada öğrenci derken herhangi bir yaşta yabancı dil öğrenen herhangi birinden bahsediyorum-bir konuyu öğreneceği zaman onu sadece gramer olarak değil aynı zamanda yazma,okuma,dinleme ve konuşma yetenekleri açısından da öğrenebilmeli. İşin özüne bakarsak ve gerçekçi bir açıdan yaklaşırsak bahsettiğim şey hiç de kolay bir şey değil. Fakat en büyük fikirler ve buna bağlı olarak da başarılar, imkansızlığın engin denizine inat  küçücük umut ışıkları olarak doğmuştur. Zamanla bu ışık büyümüş ve imkansızlık denizinin karanlığını aydınlığa çevirmiştir. 
Siz de benim umut ışığı köşeme hoşgeldiniz. Şimdilik yeni doğmuş bir bebek gibi..Beslenip büyümeye ihtiyacı var. Ve tabiki de olgunlaşmaya. Buradaki çalışmalarım bana ait. Elbette esinlendiğim yerler var ama konu anlatımı olarak orjinalliği ve patenti bana ait. Kısmetse ilerleyen zamanlarda bir konuyu dört açıdan (reading,writing, listening and speaking) işlemeye ve sizin yararınıza sunmaya çalışacağım. Çalışmalarımın tüm aşamalarında sizlerden gelecek olan her türlü geri bildirime özen göstermem hem sizin hem de benim için son derece önemli...
İngilizceye karşı varsa önyargılarınızı yıkmak , yoksa da gidebileceğiniz yere kadar gitmeniz dileğiyle.... 

Tag : Grammar
0 Komentar untuk "Tanıtım Yazısı"

Back To Top